Document atasat din sectiunea Legislatie Euroavocatura

 

   ANEXA Nr. 1


    TAXELE
pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale
   
┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Nr. │                                          Denumirea operaţiunii                                           │      Taxa      │
│crt.│                                                                                                          │    - lei -     │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 1. │Servicii prealabile înregistrării în registrul comerţului, documente care potrivit legii se înregistrează │10/înregistrare/│
│    │sau se eliberează în/din registrul comerţului, comisioane pentru servicii oferite de oficiile registrului │  element**)/   │
│    │comerţului de pe lângă tribunale: înregistrare verificare denumire firmă şi rezervare*) persoană fizică   │    document    │
│    │autorizată/întreprindere individuală/întreprindere familială; înregistrare verificare disponibilitate*) o │                │
│    │denumire firmă/emblemă persoană juridică; înregistrare verificare unicitate*) un sediu social/asociat     │                │
│    │unic/persoană fizică autorizată/titular al întreprinderii individuale/reprezentant al întreprinderii      │                │
│    │familiale; modificare*) a unei înregistrări (element) persoană fizică autorizată/întreprindere            │                │
│    │individuală/întreprindere familială; preschimbare a certificatului de înregistrare în mod curent, ca      │                │
│    │urmare a unor modificări*); depunere situaţii financiare*) anuale sau de lichidare; eliberare duplicat    │                │
│    │certificat de înregistrare/anexă; obţinere cod unic de înregistrare (CUI); transmitere spre publicare în  │                │
│    │Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a/a VII-a, a actelor prevăzute de lege; transmitere declaraţii │                │
│    │pe propria răspundere privind autorizarea funcţionării; obţinere informaţii din cazierul fiscal;          │                │
│    │transmitere/obţinere alte documente/informaţii prevăzute în mod expres de lege                            │                │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 2. │Înregistrare în registrul comerţului*) persoane juridice/sucursale/schimbare de sediu social în alt       │120/înregistrare│
│    │judeţ/schimbare formă juridică                                                                            │                │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 3. │Înregistrare*) a unui element al actului constitutiv, precum şi a altor documente/date care potrivit legii│30/înregistrare/│
│    │se înregistrează sau se menţionează în registrul comerţului pentru persoane juridice; rezervare*)         │  operaţiune/   │
│    │denumire firmă/emblemă persoane juridice; înregistrare*) persoană fizică autorizată/întreprindere         │   element**)   │
│    │individuală/întreprindere familială; menţionare*) a unui document în registrul comerţului pentru          │                │
│    │persoană fizică autorizată/întreprindere individuală/întreprindere familială; înregistrare declaraţie pe  │                │
│    │propria răspundere privind autorizarea funcţionării*); eliberare extras de registru; eliberare certificat │                │
│    │constatator                                                                                               │                │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 4. │Eliberare copii certificate de pe documentele depuse la registrul comerţului                              │  4+0,2/pagină  │
│    │                                                                                                          │  certificată   │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘
 
   *) La taxele percepute pentru operaţiunile în cauză se aplică fondul de lichidare, constituit potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, şi fondul de buletin, constituit potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 460/2005 privind conţinutul, etapele, condiţiile de finanţare, publicare şi distribuire a Buletinului procedurilor de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare.
   **) Elemente şi alte documente sau date care, potrivit legii, se înregistrează sau se menţionează în registrul comerţului pentru persoane juridice şi persoane fizice autorizate/întreprinderi individuale/întreprinderi familiale:
   a) elemente care se înregistrează în registrul comerţului: denumire; emblemă; sediu social, inclusiv schimbarea datorată modificării administrative a denumirii arterei de circulaţie/numărului poştal; obiect de activitate; durata de funcţionare; suspendare/reluare activitate; asociaţi; participare la profit şi pierderi; administratori/persoane împuternicite (fizice sau juridice, reprezentanţi legali, lichidatori etc.); înscriere structură acţionariat; cenzori/auditori persoane fizice sau juridice şi reprezentanţi cenzori/auditori persoane juridice; capital social; sediu secundar; dizolvare; fuziune/divizare; lichidare, radiere înmatriculare/menţiune/altă operaţiune; erori materiale generate de solicitant; alte elemente conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau în temeiul altor acte normative; modificare sediu profesional/obiect de activitate/date persoană fizică autorizată/întreprindere individuală/întreprindere familială; punct de lucru persoană fizică autorizată/întreprindere individuală/întreprindere familială; modificare participare la beneficii şi pierderi întreprindere familială; modificare membri/reprezentant întreprindere familială; patrimoniu de afectaţiune;
   b) documente supuse menţionării în registrul comerţului: hotărârile adunării generale a acţionarilor/asociaţilor; hotărârile pronunţate de instanţele judecătoreşti; recursurile şi/sau opoziţiile formulate, alte cereri sau acţiuni; prospectul de emisiune de acţiuni; proiectul de fuziune/divizare; cererile de radiere formulate conform art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; dobândirea de către societate a unui bun de la un fondator sau acţionar; registrele societăţilor pe acţiuni sau în comandită pe acţiuni; registrul independent al acţionarilor; prelungirea valabilităţii sediului firmei sau a sediilor secundare; specimenul de semnătură; certificatele de garanţie legală pentru administratori şi cenzori; dovada vărsământului de capital social; plângerile împotriva rezoluţiei directorului oficiului registrului comerţului pentru persoană fizică autorizată/întreprindere individuală/întreprindere familială; oricare alt act prevăzut de lege.


   ANEXA Nr. 2


    TARIFELE
pentru eliberarea off-line de către Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale
de informaţii privind datele înregistrate în registrul comerţului
computerizat şi pentru accesarea de informaţii privind datele
înregistrate în registrul comerţului central computerizat,
prin serviciile on-line ale Oficiului Naţional al
Registrului Comerţului
   
┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│Nr. │                                       Categorii de informaţii                                        │      Tariful       │
│crt.│                                                                                                      │      - lei -       │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 1. │Eliberare off-line de informaţii privind date de identificare firmă (denumire, formă juridică,        │       3/date       │
│    │cod unic de înregistrare, număr de ordine în registrul comerţului, sediu social)                      │  de identificare   │
│    │                                                                                                      │       firmă        │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 2. │Eliberare off-line de alte informaţii înregistrate în registrul comerţului: durată de funcţionare,    │  0,85/informaţie   │
│    │activitate principală, activităţi secundare, capital social, activităţi autorizate; informaţii cu     │     distinctă      │
│    │număr variabil de apariţii referitoare la: asociaţi/acţionari, administratori/cenzori/reprezentanţi,  │   sau indicator    │
│    │sucursale/subunităţi/ sedii secundare; informaţii din situaţiile financiare anuale, alte categorii    │     financiar      │
│    │de informaţii.                                                                                        │                    │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 3. │Eliberare off-line de informaţii (date de identificare firme) pe serii de firme grupate pe criterii*) │     7 + 3/date     │
│    │(arie geografică; localitate/sector/stradă; domeniu/obiect de activitate; capital social; cifră de    │  de identificare   │
│    │afaceri; persoană fizică sau juridică asociat/acţionar/administrator/reprezentant/cenzor/auditor în   │       firmă        │
│    │firmele înregistrate în registrul comerţului; alte criterii)                                          │                    │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 4. │Eliberare de raport istoric despre o firmă (evoluţia firmei de la înmatriculare până la data          │   20 + 3/fiecare   │
│    │solicitării raportului sau pe anumite perioade ori pe tipuri de informaţii înregistrate)              │  depunere de act   │
│    │                                                                                                      │    sau menţiune    │
│    │                                                                                                      │    înregistrată    │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 5. │Eliberare de date statistice (fişa sintetică a investiţiei străine pentru o ţară şi o perioadă        │      20/fişă       │
│    │definită; statistică în funcţie de un criteriu)                                                       │sintetică/statistică│
│    │                                                                                                      │   unicriterială    │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ 6. │Eliberare on-line de informaţii privind date de identificare firmă (denumire, formă juridică, cod unic│      1,6/date      │
│    │de înregistrare, număr de ordine în registrul comerţului, sediu social); şi de alte informaţii        │  de identificare   │
│    │înregistrate în registrul comerţului (durată de funcţionare, activitate principală, activităţi        │      firmă +       │
│    │secundare, capital social; informaţii cu număr variabil de apariţii referitoare la asociaţi/acţionari,│   0,5/informaţie   │
│    │administratori/cenzori/ reprezentanţi, sucursale/subunităţi/alte sedii secundare; informaţii din      │   distinctă sau    │
│    │situaţiile financiare anuale; informaţii privind cererile depuse la registrul comerţului - tip/număr  │indicator financiar │
│    │şi dată înregistrare cerere; alte categorii de informaţii)                                            │                    │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘
 
   *) Tarifele se reduc în funcţie de numărul de firme despre care se solicită informaţii:
   - între 101-500 firme: reducere 10%;
   - între 501-1.000 firme: reducere 20%;
   - între 1.001-10.000 firme: reducere 30%;
   - peste 10.000 firme: reducere 50%.



 

 

 

Document atasat din sectiunea Legislatie Euroavocatura